In Blog

Przy wyborze okularów rowerowych powinniśmy zwrócić uwagę na następujące elementy:

  • Kształt i wielkość okularów – najlepsza optyka nie zrekompensuje nam zsuwających się okularów z głowy. Dlatego przed zakupem należy dokładnie sprawdzić wymiary oraz ewentualne dopasowanie do kasku.

 

  • Ramka – powinna być giętka i elastyczna. Ramka w okularach sportowych najczęściej wykonana jest z materiału TR90. Jest on bardzo elastyczny i wytrzymały oraz miły w zetknięciu ze skórą, a zarazem lekki.

 

  • Noski do okularów – Regulowany, z możliwością demontażu bądź wymiany na inny. Jeśli nosisz okulary korekcyjne, warto jest zwrócić uwagę na specjalne wymienne noski.

Optyka – najważniejsza część okularów. Polecane systemy optyczne w okularach:

Okulary fotochromowe – zastosowana soczewka zmienia swój stopień przyciemnienia bądź rozjaśnienia zależnie od warunków atmosferycznych.  Podczas mocnego słońca soczewka jest przyciemniana, natomiast podczas mniejszego nasłonecznienia czy też w trakcie deszczu, mgły, jazdy nocnej soczewka się rozjaśnia. Fotochrom jest uniwersalnym system optycznym, niestety działa z opóźnieniem oraz często zawodzi w bardziej skrajnych warunkach pogodowych, takich jak – intensywne słońce, mgła, szarówka.

 

Okulary polaryzacyjne Czy polaryzacja jest na tyle uniwersalna co fotochrom?  Soczewki polaryzacyjne poprawiają kontrast widoczności oraz zmniejszają powstawanie refleksów, które prowadzą do zmęczenia oczu. Rozsądnym wyborem są okulary polaryzacyjne z wymiennymi szkłami. Wyodrębniamy 4 kategorie przepuszczalności promieni słonecznych:

 

4 kat. S4 – Przepuszczalność światła od 3-8%. W tej przepuszczalności znajdziemy okulary rowerowe z czarnym  kolorem soczewki , które przepuszczają bardzo małą ilość promieni słonecznych. Czarne soczewki będą chronić Nasz wzrok podczas bardzo intensywnego słońca.

 

3 kat. S3 – Przepuszczalność światła od 8-18%. Kolory soczewek są czarne, szare, matowe. Jak w przypadku 1 kategorii S4 zastosowane kolory soczewek najlepiej będą chronić przed mocnym oraz intensywnym słońcem

 

2 kat. S2 – Przepuszczalność światła od 18-43%. W tej kategorii królują kolorowe szkła między innymi czerwone, niebieskie, różowe.  Kategoria 3 należy do najbardziej uniwersalnej, soczewki ochronią nasz wzrok przed intensywnymi promieniami słonecznymi oraz zachowają dobra widoczność podczas gorszych warunków do jazdy na rowerze jak deszcz czy zachmurzenie.

 

1 kat. S1 – Przepuszczalność światła od 43-80%. Spotkamy bursztynowe, żółte kolory szkieł. Środowiskiem naturalnym tych szkieł są złe warunki atmosferyczne jak deszcze, szarówka, mgła oraz duże zachmurzenie. Soczewki rozjaśniają kontrast widoczności przez co zwiększa się Nasze bezpieczeństwo podczas jazdy na rowerze. Pomoże to uniknąć dużych przeszkód w postaci kamieni oraz gałęzi.

 

0 kat. S0 – Przepuszczaln­ość światła od 80-100%. Szkła posiadają przeźroczyste, transparentne szkła. Swoje zastosowanie znajdą podczas nocnej jazdy, mgły oraz ograniczonej widoczności.

 

Nawiązując do pytania – Czy polaryzacja jest na tyle uniwersalna co fotochrom? Jak najbardziej, ale pod warunkiem, że zakupimy okulary polaryzacyjne z wymiennymi szkłami. W ten sposób możemy wybrać ciemniejszy kolor szkła na słoneczną pogodę i dodatkowe szkło na złe warunki pogodowe.

 

  • Filtr UV400 – Jest podstawą w okularach przeciwsłonecznych. Ochroni Nas przed szkodliwym promieniowaniem UVA, UVB i UVC.

 

  • Anti-Fog – System przeciw mgłowy, będzie chronić Nasze soczewki przed parowaniem.

 

 

  • Pakowanie – Okulary zazwyczaj pakowane są w woreczek wykonany z mikofibry. Część producentów dołącza także twarde Etui, które zapewni większe bezpieczeństwo dla Naszej optyki.
Recent Posts
0

Zapisz się do newslettera i zyskaj 15% zniżki

Administratorem podanych danych osobowych jest Jacek Brańka z siedzibą w Żarowie, Armii Krajowej 60/1, 58-130 Żarów. Możesz w każdym czasie wycofać tę zgodę. Pamiętaj, że przetwarzanie przez nas Twoich danych do czasu cofnięcia zgody jest zgodne z prawem. Szczegóły w polityce prywatności.