REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO TRIPOUT OPTICS
- 1 POSTANOWIENIA WSTĘPNE
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki oraz zasady działania Sklepu internetowego www.tripout-optics.com. Za pośrednictwem Sklepu Przedsiębiorca świadczy na rzecz Użytkowników, w tym Konsumentów, usługi drogą elektroniczną umożliwiające zawieranie umów sprzedaży na odległość.
- 2 DEFINICJE
- Przedsiębiorca – Jacek Brańka prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: Jacek Brańka TRIPOUT, NIP: 8841192953, REGON: 361973177, ul. Jagiellońska nr 14, lok. 4, 58-100 Świdnica.
- Konsument – Użytkownik będący osobą fizyczną dokonującą z Przedsiębiorcą w ramach Sklepu czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową polegającej na zawarciu umowy sprzedaży.
- Użytkownik – każdy podmiot dokonujący z Przedsiębiorcą w ramach Sklepu czynności prawnej polegającej na zawarciu umowy sprzedaży.
- Sklep – Sklep internetowy Tripout Optics prowadzony i obsługiwany przez Przedsiębiorcę w ramach internetowej platformy handlowej działającej w domenie: www.tripout-optics.com umożliwiającej Użytkownikom zawieranie umów sprzedaży na odległość.
- Towar – rzecz ruchoma oferowana przez Przedsiębiorcę za pośrednictwem Sklepu, mogącą być przedmiotem umowy sprzedaży.
- 3 KONTAKT
- Adres Przedsiębiorcy: ul. Jagiellońska nr 14 lok. 4, 58-100 Świdnica.
- Adres poczty elektronicznej: sklep@tripout-optics.pl
- Numer telefonu: (+48) 727 780 055.
- 4 CENY
- Informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty Przedsiębiorcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Na ostateczną cenę zamówienia składa się cena za Towar oraz koszt dostawy wskazany na stronie internetowej Sklepu.
- Konsument jest obowiązany do dokonywania płatności za pośrednictwem rachunku płatniczego, jeżeli jednorazowa wartość transakcji z Przedsiębiorcą, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza 20.000,00 zł lub równowartość tej kwoty, przy czym transakcje w walutach obcych przelicza się na złote według średniego kursu walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień dokonania transakcji.
- 5 WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Użytkownik powinien zapłacić Przedsiębiorcy za zakupiony Towar w terminie 7 dni.
- Użytkownik może skorzystać m.in. z następujących form płatności:
- przelew bankowy,
- płatność przez Dotpay,
- płatność przez PayNow,
- płatność przez PayPal.
- Towar zostanie wysłany przez Przedsiębiorcę w terminie wskazanym w opisie Towaru, w sposób wybrany przez Użytkownika podczas składania zamówienia.
- Dostawa Towaru odbywa się do następujących krajów:
Polska, Austria, Niemcy, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Norwegia, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Holandia, Jersey, Litwa, Łotwa, Słowacja, Słowenia, Węgry, Ukraina.
- W wypadku niewywiązania się przez Użytkownika z płatności w terminie, o którym mowa w ust. 1, Przedsiębiorca ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży. Po bezskutecznym upływie terminu na dokonanie płatności, Przedsiębiorąca prześle Użytkowniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 492 Kodeksu cywilnego.
- Przedsiębiorca może anulować zamówienie złożone przez podmiot niebędący Konsumentem (tj. odstąpić od umowy sprzedaży w rozumieniu art. 395 Kodeksu cywilnego) od momentu zawarcia Umowy sprzedaży aż do upływu 14 dni od dnia dostawy Towaru. Odstąpienie od umowy sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny, w szczególności, gdy zamówienie wskazuje na nabywanie Towaru w celu jego dalszej odsprzedaży. Odstąpienie nie rodzi po stronie podmiotu niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Przedsiębiorcy.
- 6 PRAWO KONSUMENTA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 30 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z zastrzeżeniem ust. 8.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której Przedsiębiorca wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- a) obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części,
- b) polega na regularnym dostarczaniu Towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów;
2) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Przedsiębiorcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia korzystając z danych Przedsiębiorcy podanych w § 3 niniejszego Regulaminu.
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy zamieszczonego na końcu niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Skutki odstąpienia od umowy:
- w przypadku odstąpienia od umowy Przedsiębiorca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem: dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Przedsiębiorcę w Sklepie), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Przedsiębiorca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy;
- zwrotu płatności Przedsiębiorca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem;
- Jeżeli Przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;
- Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem;
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów;
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- W przypadku gdy ze względu na swój charakter rzeczy nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą informacja o tym, a także o kosztach zwrotu rzeczy, będzie się znajdować w opisie rzeczy w Sklepie.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; a więc w szczególności w sytuacji zakupu szkieł korekcyjnych wykonanych na indywidulane zlecenie Konsumenta (stworzonych według specyfikacji Konsumenta, zgodnie z przedstawionymi przez niego parametrami lub danymi wynikającymi z recepty) oraz zakupu oprawek wraz z ww. szkłami korekcyjnymi;
- o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.
- 7 REKLAMACJA I GWARANCJA
- Przedsiębiorca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. W przypadku braku zgodności Towaru z umową sprzedaży, Konsument ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy rozdziału 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Przedsiębiorca jest odpowiedzialny względem innego podmiotu niebędącego Konsumentem, jeżeli Towar ma wadę (rękojmia). W takim przypadku, podmiot niebędący Konsumentem ma prawo do reklamacji w oparciu o rękojmię uregulowaną przepisami księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podany w § 3 niniejszego Regulaminu adres Przedsiębiorcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, datę jej wystąpienia, dane podmiotu składającego reklamację oraz żądanie.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 Regulaminu.
- Przedsiębiorca ma obowiązek ustosunkować się do żądania reklamacyjnego Konsumenta w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie uważa się, że żądanie Konsumenta uznał za uzasadnione.
- Towary sprzedawane przez Przedsiębiorcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora. W wypadku Towarów objętych gwarancją informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji prezentowana jest na stronie internetowej Sklepu.
- 8 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
Konsument ma możliwość skorzystania m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej;
- pomocy stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej.
- 9 DANE OSOBOWE
Użytkownik dokonując zakupów w Sklepie dobrowolnie podaje swoje dane, które są konieczne dla zrealizowania zamówienia i będą w tym celu przetwarzane przez Przedsiębiorcę. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.
- 10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
- W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- Umowa sprzedaży zawierana w oparciu o niniejszy Regulamin dotyczy konkretnego zamówienia i jest zawierana w celu realizacji jednorazowego zamówienia. Każde zamówienie wymaga osobnej akceptacji Regulaminu.